Terugreis deel 3

13 augustus 2014 - Foça, Turkije

Vanmorgen na het ontbijt hebben we Didim verlaten en zijn we richting Izmir gereden. De weg er naar toe was niet bijzonder maar ach, het kan niet altijd feest zijn.

We hadden niet verwacht dat Izmir (het voormalige Smyrna) zó groot is! Ons plan was naar een bepaald museum te gaan maar we hadden geen enkel idee hoe er te komen. Een afslag Şehir merkezi ( = centrum) zagen we niet en omdat we op de ringweg zaten waren we Izmir uit voor we er erg in hadden. Dat moet dan maar een volgende keer.

Voor vandaag wilden we naar een plaats aan het strand en daar dan twee nachten blijven en dat is gelukt. We zijn in Foça. Onze LP gaf weer een leuk pension door maar de navigatie werkte niet mee. Uiteindelijk bij de VVV een kaartje gehaald met alle hotels maar zelfs daarmee kwamen we er niet! Ander hotel uitgezocht maar ook dat vonden we niet. Tegen dat probleem lopen we vaak op: je zoekt een hotel of pension, komt in de plaats en dan staan er nergens verwijzingsborden.  Op een parkeerplaats zat een man met een klein elektra zaakje. Die bood desgevraagd aan mee te rijden. Hij sloot zijn zaak, stapte bij ons in en leidde ons door een wirwar van hele kleine straatjes naar hotel Grand Amphora. Daar waren gelukkig kamers. Alleen moesten we de man terugbrengen en dat ging veel simpeler via een andere route, humor!

Terug naar het hotel, we waren bijna gesmolten! Eerst een lekkere douche, uurtje siësta en toen het stadje in gegaan. Er is een oud  en een nieuw Foça en wij zitten in het oude deel. Er is een jachthaven en een vissershaven en je kunt er heerlijk langs het water lopen. Veel restaurants en winkeltjes. Hans is nog even naar de kapper geweest en daarna zijn we een hapje gaan eten. Er zijn hier veel hoofdzakelijk Turkse toeristen. Nog ergens heeelijk koffie gedronken en toen terug naar het hotel want het verslag wachtte.

We willen nog even Mark Payralbe bedanken die ons op het spoor heeft gezet van deze reislogger. Het werkt prima Mark!

Tot zover vandaag. Hans ligt al op één oor en een goed voorbeeld, enz....

1. Peter&Anita:
    14 augustus 2014
    Hey stel, ik zou zeggen niet klagen over de hitte daar, hiet is het fris 19 gr en veel buien, dus blijf genieten.
  2. Ellen Wilhelmus:
    14 augustus 2014
    Wat een ervaring zo, n reis , jullie zien deze vakantie wel heeeeeel veel, geweldig.Geniet nog maar even van de hitte.
  3. Marijke en Frits:
    14 augustus 2014
    Aan de foto's te zien is de omgeving ook weer erg mooi.
    Jullie hebben bij elkaar heel wat foto's gemaakt, bij de laatste foto's een schilderachtige gevel en leuke jachthaven. Het gaat nu toch echt opschieten, dus .......nog lekker van alles genieten.