Terugreis deel 2

12 augustus 2014 - Didim, Turkije

Vandaag hebben we Köycegiz achter ons gelaten. Het was echt zó verrassend hier. Gisteravond nog heerlijk gewandeld langs het meer, het is echt een aanrader.

Eerst reden we naar Muğla. Die plaats hebben we bij ons huis in de buurt vaak op een bord zien staan, 350 km bij ons vandaan en we zeiden steeds dat we daar eens naar toe wilden. Via een prachtige route door de bergen en over een pas kwamen we dan toch eindelijk in Muğla. Het is een leuke provinciestad met in het oude centrum veel leuke kleine straatjes waar van alles wordt verkocht, van theeketels, bbq's tot afzichtelijke kinderfeestjurken. We hebben er heerlijk rondgedwaald en koffie gedronken. Muğla kan ook van ons lijstje af!

En verder gaat de reis. We proberen zoveel mogelijk kleine plaatsjes op te zoeken. Vandaag stonden diverse opgravingen op het programma maar het was allemaal helaas niet zo goed aangegeven. In Milas bv hebben we ons een slag in de rondte gezocht naar een bepaalde plek maar niet kunnen vinden.  De mensen in Milas wisten het ook niet....We besloten rustig door te rijden naar Didim, waar we wilden overnachten. Lonely Planet gaf Medusa House door en dat was een schot in de roos: een romantisch hotel met uitzicht op de tempel van Apollo. Het moet een gigantisch bouwwerk zijn geweest, ongelofelijk dat ze dat destijds konden bouwen.  Als je alleen al die gigantische zuilen ziet. Oorspronkelijk stonden er elf maar door een aardbeving in de 15e eeuw zijn die allemaal ingestort.  Niettemin blijft het de moeite waard. In het hotel ontmoetten we Apostolus, een Griekse man van het eiland Leros die op zoek was naar zijn roots. Zijn voorouders hadden tot 1920 ongeveer op de plaats van het hotel gewoond. Hij had allerlei documenten bij zich en wilde kijken of hij iets kon traceren. Achter het hotel waren Turkse en Duitse archeologen met opgravingen bezig en van Apostolus hoorden we dat er 's-morgens een graf was ontdekt met menselijke overblijfselen.

We wilden hier eigenlijk een nacht langer blijven maar het is hier zó warm, geen zuchtje wind en naar het strand lopen is niet te doen met deze temperatuur (vandaag 40o!) dus morgen trekken we verder richting Izmir.

1. Hetty:
    13 augustus 2014
    Het voelt zo lekker om alles te lezen over jullie.
    ten eerste om jullie zelf maar ten tweede omdat we ook dingen herkennen, de warmte, de sfeer, steeds weer verschillend van zuid naar oost, west. Ik persoonlijk vind het toch een heerlijk land en hoop daar ook nog eens te zullen rondreizen zoals jullie nu doen.leuk om de foto,'s er bij te zien.
    Knabbel is vanavond op rak met een vriend,
    Dus jullie kunnen nog niet genieten van zijn geweldige schrijfstijl. Komt nog! En ik; (ik heb twee flinke wijntjes op) geniet nog steeds van jullie verhalen en....ben nog steeds een beetje verliefd op Knabbel! Is dat eigenlijk wel normaal na zoveel jaar?
    Natuurlijk! Zoals met alles; je moet nu genieten want morgen kun je wel dood zijn zeg ik altijd.
    dus geniet!
    Heel veel knuffels van Babbel, liefje van Knabbel.