Terugreis deel 1

11 augustus 2014 - Köycegiz, Turkije

Lieve lezers,
Gisterenavond hebben we heerlijk gegeten bij Kayalar (pirzola, what else!)
Bij terugkomst thee gedronken bij de buren en gezellig Frans gekletst met hun dochter en schoonzoon. Zo suf, soms wist ik woorden niet meer in het Frans maar wel in het Turks maar we kwamen er toch uit.
Vanmorgen rond 08.45 vetrokken we en volgens een goed Turks gebruik gooide de buurvrouw een kan water achter ons aan (dat de reis zo vloeiend zal verlopen als een rivier, mooi symbolisch!). Ook Fatma en Bektas nog even gedag gezegd en daar gingen we.
Eerste koffiestop was al in Mavikent om Bonnie nog even gedag te zeggen. 'Haar' werklui zijn nu in het huis van de buren bezig dus we konden Mustafa en Ali (die bij ons hebben gewit) ook nog gedag zeggen.
We vertrokken vandaar naar Finike, Kas, Dalaman en Fethiye. In de Lonely Planet had ik gelezen dat Koycegiz een leuk plaatsje is en dat daar een prima pension zit, Fulya Pensiyon. Daar zijn we nu, kraakheldere kamer en uitzicht op een meer, helemaal top!
Het is erg leuk om weer onderweg te zijn en nieuwe plekjes te zien. Toen we dit stadje binnenreden zag het er erg leuk uit, dus vanavond even een wandeling maken.
Nu eerst lekker een douche genomen en het is tijd voor een siësta. Hans ligt al maar ik wil eerst de reislogger bijwerken.
Weer en verkeer: het is vandaag 34o maar leve de airco in de auto en op de kamer! De wegen zijn echt prima, niets op aan te merken. Druk is het niet echt, soms in steden en onderweg bij strandjes. Maar zoals ik al eerder heb gemeld: het blijft wennen aan de capriolen van de Turkse automobilisten.

Eens kijken of het lukt om foto's te uploaden.

En voor ik het vergeet: bedankt iedeeen die ons op Facebook een goede reis heeft gewenst!

Nog even een BELANGRIJKE tip: als jullie de melding ontvangen van het nieuwe reisverhaal, kijk dan niet meteen. Nadat het verhaal is geschreven moet ik nl. nog de foto's uploaden en bewerken en dat duurt even.

1. Peter&Anita:
    11 augustus 2014
    Een lekker geprijst pension zag ik, 5.21 per persoon,waar vindt je dat nog.
    Doe rustig aan en geniet van de laatste dagen xxx
  2. Harry en Riet:
    11 augustus 2014
    Leuk dat jullie ondanks de terugreis toch nog aandacht hebben voor andere dingen. Ik hoop dat alles voorspoedig gaat en we horen wel van jullie hoe de reis verloopt.
    Groetjes Harry en Riet
  3. Bonnie:
    11 augustus 2014
    Fijn dat het pension bevalt nog een gezellige avond xxx
  4. Evelyne:
    11 augustus 2014
    Heel veel plezier en een goede reis terug!
    xx
  5. Kees en Nina:
    11 augustus 2014
    Hallo lieve buurtjes, ja wel een dag te laat, maar ook Kees en ik
    willen jullie een heel goede reis toe wensen. Weer een leuk verhaal, Wilma, zo blijven we op de hoogte van jullie doen en laten, ha, ha.
    Fijn, dat jullie zo'n gezellig onderkomen hebben gevonden.
    Hier is het nu niet meer zo warm. Erg veel wind, een staartje van Orkaan Bertha of zo iets, wel nog 20, 21gr
    Verder kijken we uit naar jullie thuiskomst, om weer gezellig met elkaar te praten en een glaasje te drinken.
    Groeten van ons, Kees en Nina.
  6. Peter&Anita:
    11 augustus 2014
    15 euro, wat een oplichters, op hun site staat 5.21 per persoon, ik zou gaan klagen.
  7. Sumeyye:
    11 augustus 2014
    Jullie hebben het weeer getroffen zie ik :) fijne terugreis. Nog even en we kunnen eindelijk afspreken :)
  8. Willem:
    11 augustus 2014
    Hoi Hans en Wilma, een goede terugreis en veilig weer in Rotterdam. We blijven jullie volgen.
    Groetjes Willem en Erica.
  9. Corrie en jan:
    11 augustus 2014
    Goede reis terug naar huis.en rij voorzichtig.groetjes van ons
  10. Hester en Jan:
    11 augustus 2014
    Ha Hans en Wilma, alweer op de terugweg! De tijd vliegt voorbij. Een goede ,veilige, voorspoedig en plezierige reis gewenst. Liefs van ons.