Weer thuis!

21 augustus 2014 - Rotterdam, Nederland

Gisterenavond zijn we om half tien ons mandje in gedoken en hebben geslapen als rozen, voor het eerst in maanden onder een dekbed!

Vanmorgen natuurlijk eerst Hans gefeliciteerd met zijn 65e verjaardag, een mijlpaal! Na een heerlijk ontbijtje vertrokken we rond 08.30u voor de laatste 400 km naar Rotterdam.

We startten met 8o en de temperatuur liep uiteindelijk op naar 20o. Probleemloos en met een heerlijk zonnetje zijn we naar huis gereden en bij Gouda kregen we toch nog een buitje. Thuisgekomen eerst even koffie gedronken op de 2e verdieping bij Anneke en Bert waar ook Corrie was, en meteen beetje bijgepraat.

We kwamen thuis in een brandschoon huis, daar had Corrie voor gezorgd, heerlijk hoor! Er stond een mooi boeket bloemen van Frits, Marijke, Bert en Anneke en een mooie plantenbak van Peter en Anita, waarvoor hierbij allemaal nogmaals bedankt!

Auto uitgepakt, tassen uitgeruimd en wasmachine aangezet. Later boodschappen gedaan want koelkast en vriezer waren helemaal leeg. En nu lijkt het al of we niet wég geweest zijn.

Nog even een paar weetjes: huis-huis hebben we totaal 10.250 km gereden, daarnaast 2.900 km per trein afgelegd, 22x getankt, in totaal 740 liter benzine. En we hebben in 19 verschillende hotels overnacht. De auto heeft ons niet één keer in de steek gelaten en heeft helaas wat kleine beschadigingen opgelopen door steenslag e.d. maar op zo'n lange reis is dat te verwachten, beter de auto dan wijzelf.

Tja, en hier stopt ons reisdagboek dan toch echt. Mark, nogmaals bedankt voor je gouden tip, we hebben veel plezier van dit programma gehad!

Tenslotte willen wij alle lezers bedanken voor jullie spontane en vaak hartverwarmende reacties, dat was echt top!

Hans en Wilma

1. Margo:
    21 augustus 2014
    Weer heelhuids thuis! Welkom in het koude en natte Nederland. Een mooiere thuiskomst kun je je niet wensen in een brandschoon huis en met bloemen. Heb enorm genoten van jullie reisverhalen. Ontzettend leuk geschreven. Met de foto's erbij ging het verhaal echt leven. Jammer voor ons dat de reis is afgelopen. Wordt vervolgd volgend jaar?
  2. Saskia:
    21 augustus 2014
    HANS, het mag nog net: van harte... en inderdaad een mijlpaal. Nog echt pensionado!! En voor jullie beide: welkom thuis.
  3. Pieter en Chris:
    22 augustus 2014
    Fijn dat jullie in een schoon huis voorzien van bloemen en planten kwamen. Alweer een lekker karbonaadje gehad nu.
    En moet het toch nog een keer kwijt: dank voor jullie prachtige reisverslagen.
  4. Bonnie:
    22 augustus 2014
    Fijn dat jullie een heerlijk schoon huis aantroffen met verse bloemen de reis zit erop weer terug in jullie eigen stekkie ik zal jullie missen twee lieve mensen die me door een paar moeilijke momenten hebben geholpen tot weerzien lieverds
  5. Willem:
    22 augustus 2014
    Hans, ook via deze weg nog gefeliciteerd met je verjaardag. Goed te horen dat jullie weer veilig thuis zijn. Ook wij hebben genoten van de reisverhalen ! Komen ze nog in boekvorm uit ?!
  6. Cathy:
    22 augustus 2014
    Van harte gefeliciteerd met deze bijzondere verjaardag en een fijne dag.
  7. Marielle:
    Lieve Wilma en Hans,
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Nog van harte gefeliciteerd! En wat is het omgevlogen jullie reis. Ik vond het heel leuk om de verhalen te lezen met de foto's erbij. Bedankt! Liefs Marielle
  8. Mariska:
    25 augustus 2014
    Fijn om te lezen, dat jullie weer heelhuids thuis zijn! Snel even een bakkie doen om bij te kletsen. Het was heerlijk om jullie belevenissen via dit reisblog te volgen. Eigenlijk jammer dat je ermee gaat stoppen. Wat moet ik nu lezen?? :-) Tot snel.