Van Safran Bolu naar Gerze

2 juni 2014 - Gerze, Turkije

Heerlijk geslapen vannacht en vanmorgen.......scheen de zon! We hebben in de tuin ontbeten en daarna zijn Hans en ik het oude centrum nogmaals ingegaan, wat er nu met een zonnetje veel leuker uitziet! Overigens is Safran Bolu vernoemd naar de specerij saffraan, dat wordt gemaakt van de stampertjes van de saffraankrokus.

We verlaten Safran Bolu en gaan richting Kastamonu. Het wordt afgezaagd maar de hemel breekt weer open en we worden 'verwend' met liters en liters water! Onderweg veel wegopbrekingen en door al die regen is het een tocht over enorm modderige wegen. Het landschap blijft schitterend en fris groen. We klimmen en dalen net als de temperatuur, soms 11o en dan weer 20o. Na een lunchonderbreking neem ik het stuur over; Hans stapt bij Sabri in en Sahika komt bij mij, weer eens iets anders. We komen een aantal Nederlanders tegen met sleurhutten; ze zwaaien ons enthousiast na!

Rond half 4 arriveren we dan in Gerze. Ons hotel ligt pal aan zee en onze kamers hebben een schitterend uitzicht. Benieuwd wat er verder nog komt, we gaan het zien.

@ Peter en Anita: weliswaar hebben we een verdwaaldoos maar toch hebben we zoveel plezier van de wegenkaart die jullie ons ooit gaven. Het is toch leuk om te zien waar je zit. De kaart wordt elke dag gebruikt, 1000x dank!!

1. Fatma:
    2 juni 2014
    Kiskaniyorum ben. Geniet ervan. Turkije is zo geweldig om doorheen te reizen. Grtzz.
  2. Peter&Anita:
    Hey stel,
    Jammer dat jullie mooie reis soms door regen en modder geteisterd wordt, maar ik neem aan dat de tijd ook weer aan zal breken dat je naar een beetje regen snakt, in Vietnam hadden wij graag een flinke bui gehad.
    Fijn dat jullie plezier hebben aan die oude wegenkaart, blijf genieten, de zon komt zeker weer op jullie pad.

Kuzzzzzzz van ons.
  3. Ellen Wilhelmus:
    2 juni 2014
    Mooi hoor, groetjes aan Sahika en Sabri wel gezellig zo met z, n viertjes.
  4. Marijke en Frits:
    Hoi kinders,
    Jullie hebben intussen al weer heel wat kilometers afgelegd. We hebben net op Google Earth de route bekeken, behoorlijk hoor! De foto van het straatje in Safranbolu kwamen we ook tegen op G. Earth, dat was toeval!. Het klinkt afgezaagd maar... geniet met z'n 4tjes
    Liefs van ons.
  5. Margo:
    3 juni 2014
    Zo, ik had wat in te halen om te lezen. Wilma wat schrijf je leuk en wat hebben jullie al wat beleefd in zo'n korte tijd! Ik kijk met plezier uit naar jullie volgende belevenissen. Veel plezier!