Van Gerze naar Trabzon

3 juni 2014 - Trabzon, Turkije

In de Lonely Planet had ik gelezen dat in Erfelek een gebied is met 28 watervallen en volgens een insider ligt het maar 30 minuten van Gerze. Dus wij op weg, nou dat viel vies tegen. Naar het dorp was het inderdaad een half uur maar vandaar nog 17 km over iets wat je geen weg kunt noemen. Modder, gaten, veel water dus stapvoets rijden. Ik schaamde me dat ik het voorgesteld had en hoopte dat het dan tenminste de moeite waard zou zijn. Onderweg was het weer een schitterend landschap. Eindelijk kwamen we op de bestemming in de bossen. Daar ontmoetten we vier Zweedse jongens die met een fietstocht bezig waren van Zweden naar Thailand, 16.000 km fietsen voor een goed doel, chapeau!!

Enfin, op naar de 1e waterval, maar waar waren de andere? Er was een cafeetje bij en de eigenaar vertelde dat we voor de andere watervallen 1200 meter omhoog moesten klimmen....tja, dat vermeldde de LP (wijselijk?) niet en ik kreeg de anderen met geen mogelijkheid mee. Het is dus bij de ene waterval gebleven, maar mooi was-ie gelukkig wel. Ik zal proberen een filmpje te uploaden maar de ervaring is dat dat niet zo lekker gaat.

Verder hebben we vandaag enórm veel kilometers gemaakt, ik schat zo'n 700. Van Gerze eerst naar Samsun waar we verrukkelijke Samsun pide (pizza) hebben gegeten. Door naar Giresun en vervolgens naar Trabzon maar toen hadden we het écht gehad, teveel auto en te weinig gezien. Morgen naar Rize maar dat is slechts 80 km en even buiten Rize hebben we een hotel voor 2 dagen, kunnen we even bijkomen!!

Weer en verkeer: bij Samsun hebben we een wolkbreuk gehad maar verder droog en zon, 20o. Sommige wegen zijn zó nieuw dat onze verdwaaldoos ze nog niet kent! Over het geheel prima wegen, niet druk maar dat schijnt nog te komen als de school- vakanties beginnen, zo half juni.

Nog even wat foto's uploaden en dan kan ik ook gaan slapen!

1. Sumeyye:
    3 juni 2014
    Heeel veel groen daar ;) jullie hebben genoeg te zien..Enjoy!!!
  2. Margo:
    3 juni 2014
    Jammer dat je na zo'n eind rijden niet meer watervallen hebt kunnen zien. Gelukkig was het landschap de moeite waard. Na een dag auto rijden wordt het tijd om te gaan relaxen. Geniet er de komende twee dagen van! En hopelijk met veel ☀️☀️☀️. Bij ons gaat dvd temperatuur vanaf donderdag ook omhoog.
  3. Peter&Anita:
    4 juni 2014
    Wel een beetje kinderachtig dat jullie niet naar boven geklommen zijn. Lol.
  4. Saskia:
    4 juni 2014
    Jullie vliegen er doorheen. Pas 3 dagen op expeditie naar Kara Deniz en nu al bijna aan de Georgische grens!!!! Gaat dat wel zoals jullie gedacht hadden???
  5. Marijke:
    4 juni 2014
    Hoi Wilma, heb jij nu alle hotels thuis al besproken of doe je dat kort van te voren? Het is wel een heel avontuur hoor. Ontzettend leuk! En ja bij ons wordt het ook zomers dit weekend. Dat is boffen.