Istanbul

28 mei 2014 - Istanbul, Turkije

Na een heerlijke nachtrust lekker ontbeten op het balkon. Daarna met de bus naar het centrum van Istanbul naar Kabataş, waar we met de ferry naar Burgazada, een van de Prinseneilanden zijn gegaan. Tocht duurt ca. 1 uur en gaat over de zee van Marmara. Het is een hele leuke trip, niet alleen vanwege alles wat je onderweg ziet maar ook gebeurt er van alles aan boord. Men komt langs met softdrinks, ijs, simit (ringvormig broodje met sesamzaad) en er zijn ook diverse verkoopdemonstraties van kleine produkten, heel leuk om te zien. Op de boot een bonte verzameling van passagiers.

Volgens Lonely Planet werden de Prinseneilanden vroeger gebruikt om afgezette vorsten te 'dumpen'. Er rijden geen auto's,  het vervoer gaat per koetsje. Het is vreselijk toeristisch maar we hebben er in gezeten omdat het niet anders kan.

Het is een prachtig eiland en zó rustig. Er is natuurlijk een moskee en daarnaast een katholieke kapel én een synagoge; best veel voor zo'n klein eiland. Veel prachtige oude huizen. Per koets zijn we naar een restaurant op de zuidpunt gereden waar je een prachtig uitzicht over zee hebt. Daar heerlijk gegeten. 's-Avonds om 20.45 uur hadden we ferry terug. Geen verkoopdemonstraties dit keer maar live muziek, klonk prachtig. Zoiets kun je jezelf in Nederland toch niet voorstellen! Bij ons in de buurt zat een Arabische familie uit Kuwait met twee beeldjes van meisjes, 3,5 en 5 jaar oud. Met die twee hebben we ons prima vermaakt!! Om 23.00 uur waren we (aardig versleten) terug in Bahçeşehir, de buitenwijk van Istanbul waar onze vrienden wonen.

Elke dag brengt hier nieuwe verrassingen en we geníeten! Foto's moeten we even verzamelen van de camera's maar volgen asap.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mariska:
    29 mei 2014
    Wat leuk om via deze weg jullie belevenissen te volgen. Ik lees de verslagen met een glimlach van oor tot oor. Heel veel plezier en geniet ervan. xx Maris
  2. Peter&Anita:
    Hey stel,
    Leuk om te lezen dat het allemaal leuk is en goed gaat, gewoon door gaan !!!
  3. Annette:
    vooral genieten !!
  4. Loes en Ad:
    29 mei 2014
    Geniet van Istanboel. Prachtige stad. Maar koop geen tapijt (ervaringsdeskundige!). Er zit een vreemde foto in de vakantieserie.
  5. Petra:
    29 mei 2014
    Wat superleuk om te lezen hoe jullie de reis beleven....dat jullie genieten is een ding wat zeker is!!
  6. Ellen Wilhelmus:
    29 mei 2014
    Geweldig, genieten en nog eens genieten.
  7. Anna:
    29 mei 2014
    Mooi is het daar,geniet ervan maar dat doen jullie zeker
  8. Tiny:
    29 mei 2014
    Hoi, heel wat anders dan bij ons in Retanchement natuurlijk, en dat geldt niet alleen de temperatuur....!
    Hartelijke groet aan Sabri en Sahika, ook van Babbel natuurlijk!
  9. Marijke en Frits:
    Hoi kinders,
    Leuke foto's, wat een belevenis op het eiland, zat er op de boot nog een mooie Arabische Prins bij Wilma?
  10. Wybren en Marie:
    30 mei 2014
    Hallo leuk om jullie reisverslag te lezen . Als je met de koets rond gereden wordt voel je je wel wat . Wij staan op een Camping bij Clermond F met slechte internet verbinding . Zaterdag rijden wij richting Sete en zoeken daar een Camping met hopelijk een betere internet verbinding. Het is hier wel een prachtige omgeving . Gr