Hallo, hier zijn we weer

1 juli 2014 - Beycik, Turkije

Van diverse kanten hebben we seintjes gekregen dat onze verhalen gemist worden en omdat we het veel te leuk vinden dat jullie meelezen heb ik snel weer een verslag gemaakt.

Een week geleden zijn Sabri en Şahika terug gegaan naar Istanbul. Hun dochter Nesrin is nog een paar dagen geweest met haar zoon Alp en we hoorden dat ze zwanger is, dus Şahika en Sabri zijn heel gelukkig.

Onze 'Franse' buren zijn gekomen en morgen komt hun zoon met de rwee kleindochters voor een maand, dus weer voldoende leven in de brouwerij.

Vrijdagavond hadden we een bbq van Ingrid, een Duitse vrouw die hier in het dorp een prachtig houten huis laat bouwen. Leuk gesprek gehad met de architect die er ook bij was. Ingrid heeft het souterrain van het nieuwe huis 'verhuurd' aan een Russische arts die Quantum therapie beoefent. Zij heeft de Duitse tekst voor zijn website geschreven en mij gevraagd of ik de Nederlandse tekst wil maken, leuk om te doen. Moet nog even googlen op de therapie. Het schijnt zo te zijn dat je iets in je hand krijgt wat verbonden is met de laptop van de dokter en met bepaalde software word je dan helemaal doorgelicht en kunnen klachten opgespoord worden. Hans wil er ook een bezoekje aan wagen, kijken wat het doet voor rug c.q. knie. We zijn wat sceptisch maar wie weet. Zo langzamerhand leren we wel steeds meer mensen kennen.

Zondag jl. hebben we Fatma en Ahmet op bezoek gehad en het was heel gezellig. Meteen afgesproken om donderdag met z'n vieren een dagtripje naar Finike te maken.

Vorige week donderdag kwam er een appje binnen van Chris Lewerissa met alleen een foto van Pieter achter een fles Efes. Zijn ze onverwachts opgedoken in Çıralı, leuk!! Traditiegetrouw gaan we altijd met hen naar de hamam in Antalya, dus dat staat voor morgen op de planning.

En vandaag zijn we heel nuttig bezig geweest in het nieuwe huis van Boy en Bonnie. We hebben de kozijnen op de 1e verdieping zoveel mogelijk ontdaan van stuc en meteen een beetje de ramen gezeemd. Tussendoor theepauzes met de bouwers, reuze aardige lui! Het nieuwe huis staat in Mavikent, vlak voor Kumluca. Het is een heel groot complex aan zee met ruim 400 vrijstaande woningen en het is zo gebouwd dat alle woningen uitzicht op zee hebben. Er rijdt een dolmus waarmee je in 10 minuten in Kumluca bent, prima geregeld.

Nou, dat was het weer even. Kijken hoe het morgen in de hamam gaat!

1. Bonnie:
    1 juli 2014
    Bedankt voor jullie hulp xxx
  2. Anna:
    1 juli 2014
    Dus ze worden weer opa en oma, leuk voor ze.
    Zeker een mooi huis van bonnie en boy.
    Je krijgt het nog druk daar, en leuk dat de kleine meisjes komen
    Bij de buurtjes
  3. Corrie en jan:
    1 juli 2014
    Leuk om weer wat te horen,en ik hoor het al,jullie zijn helemaal op jullie plekje.er kan weer geklust worden hè hans en jij wilma kan ook weer lekker wat doen(schoonmaken),maar fijn dat jullie het zo naar je zin hebben daar.xx van ons
  4. Marijke en Frits:
    1 juli 2014
    Dat was weer even leuk om wat nieuws te horen Wilma. Zo te lezen zitten jullie niet stil en ben je lekker bezig met je favoriete hobby: ramen zemen! Gekheid Bonnie zal blij zijn met jullie hulp. En gezellig voor jullie dat de buurtjes met de kleintjes komen, groetjes xxx
  5. Peter en Anita:
    1 juli 2014
    Hey Hans en Wilma, leuk jullie weer te lezen, en ik zie dat jullie het lekker sociaal druk hebben. Geniet lieverds.....mis jullie wel hoor!,!....duurt zo wel erg lang.
    Dikke kys van mij...en natuurlijk ook van ons Peet xxxxx
  6. Emma:
    1 juli 2014
    Nou inderdaad. Ik begon de verhalen al te missen! Leuk dat jullie het zo gezellig hebben. Heerlijk relaxen in de hamman
  7. Kees en Nina:
    1 juli 2014
    Hoi buuf en buurman, leuk weer een bericht van jullie te ontvangen. Ik wilde jullie deze week toch al schrijven, stil hoor,hier op de galerij, maar ja we doen het er maar mee. Vorige week zijn Kees en ik een midweek naar IJhorst geweest, lekker er even tussen uit. Hier gaat alles zo z'n gang, het weer knapt nu ook aardig op, dus fietsen maar.
    Kijken jullie ook naar het voetbal? Spannende tijden hoor.
    Jullie vervelen je daar niet, lekker genieten maar,
    Groet van ons.
  8. Wybren en Marie:
    1 juli 2014
    Fijn te horen dat bij jullie de verveling nog niet toeslaat. nog een fijne voortzetting van de vakantie . Gr Wybren en Marie
  9. Riet:
    2 juli 2014
    Veel plezier in de hamam . Leuk weer wat te lezen! Therapie heb ik ook wel eens gehad voor m'n migraine en slapeloosheid.nou jullie vervelen je niet, nou wij ook niet hoor .groetjes
  10. Petra:
    2 juli 2014
    Wat een gezelligheid allemaal.....jullie hebben bijna geen tijd om vakantie te vieren ;)
    Geniet ervan en...blijf schrijven...het is erg leuk om te lezen!
  11. Diana Coolegem:
    2 juli 2014
    Lekker bezig zo te zien :)! Geniet er lekker van. Leuk weer alles te lezen xxx
  12. Kees en Nina:
    2 juli 2014
    IJhorst ligt net een paar kilometer voorbij Staphorst, het is een klein gehucht zonder winkels. Prachtige omgeving met veel fiets mogelijkheden. Kees is nu even klaar bij de fysio, z'n nek is goed opgeknapt, rug nog moeizaam, maar moet oefeningen blijven doen.
    Bij de uitvaart van Els, behoorlijk druk, mooie dienst en goede sprekers.
  13. Hetty:
    5 juli 2014
    Hé lieve vrienden,
    ik zag Hans, verkled als zeeuws meisje voorbij komen op facebook.
    De hitte daar slaat echt een beetje in z'n hoofd denk ik. toch zou ik wel een paar weekjes willen ruilen met hem. hier is het ook wel lekker warm, maar vandaag wat regen. Tiny gaat zeilen met Dijkmaatjes op de Kaagse plassen vandaag en vanavond is er hopelijk weer het "oranjegevoel". xxxx van Hetty en mijn facebookloze minnaar.