Beycik

16 juni 2014 - Beycik, Turkije

Een kleine update voor onze trouwe  lezers.

Gisteren kregen we een spontane uitnodiging van Bonnie om koffie te komen drinken in Ulupınar en het was heel gezellig! En nu hebben we ook Boy ontmoet. 's-Avonds gegeten bij Ali Boomhut waar we zoals gewoonlijk de enige klanten waren. Wij vragen ons altijd af hoe de man het kan bolwerken met zo weinig klanten...Hopelijk wel want al heeft hij geen grote keus, wát hij heeft is heerlijk en op ambachtelijke wijze klaargemaakt. Daar kunnen diverse  mee-lezers van meepraten.

Vandaag even naar Kemer geweest. We krijgen Canal Digital niet opnieuw geactiveerd en met het WK willen we toch wel heel graag tv kunnen kijken. We hebben een adres in Kemer maar de man was vandaag en route. We hebben onze decoder achtergelaten en hopelijk kunnen we morgen alles weer opvissen. Meteen wat boodschappen gedaan en geluncht. We zijn ook nog even bij onze buurman Ali in de winkel geweest. Normaliter heeft hij veel Russische klanten die voor enorme bedragen aan huishoud textiel bij hem kopen maar het is nu erg rustig, en waar het aan ligt...??

Verder moesten we naar de bank, waar het altijd veel drukker is dan in Nederland; het internet bankieren is hier duidelijk minder populair.

Dat waren wel zo'n beetje onze belevenissen, erg magertjes vergeleken bij de rondreis maar er gebeurt vast wel weer een keer iets bijzonders!

O ja, ik heb enorme muggenbeten opgelopen en het jeukte, niet normaal meer! Ik kon er niet van afblijven en het ging helemaal kapot. Een buurvrouw hier zag het, dook haar tuin in en knipte brandnetels af. Op haar aanraden heb ik er thee van gezet en ik moet zeggen: het jeukt een stuk minder waardoor het nu kan genezen. Happy happy!

En last but not least: hond Assi loopt hier ook nog steeds rond en hij was weer door het dolle heen toen hij ons zag. Grappig dat zo'n beest je herkent.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peter&Anita:
    16 juni 2014
    Hopelijk kunnen jullie woensdag tv kijken, hier is alles prima, harinkie op z,n tijd, en mij dag kan niet meer stuk.
  2. Tiny:
    16 juni 2014
    Misschien wel lekker om wat rust te hebben na de lange en energieke trip. Lijkt me wel lekker om dan weer even in je eigen lekkere plekkie bij te komen en die film nog eens af te draaien. Geniet er lekker van, zorg dat die decoder het doet en hoop op nogmaals een weergaloze actie van Robben of Van Persie!
    Groetjes van Babbel
  3. Dick:
    16 juni 2014
    Hoe was het om te slapen in je eigen bedje en weer "thuis" te zijn ?
    Ook wel een raar idee dat zo ver je eigen auto voor de deur staat.
    Is het weer daar beter dan tijdens de reis, jullie hadden wel veel pech met al die regen.
    Nou Hans en Wilma, lekker uitrusten en genieten van jullie vakantie.
  4. Fatma:
    17 juni 2014
    Hoş geldiniz. Leuk dat jullie weer thuis zijn.
  5. Wybren en Marie:
    17 juni 2014
    Hallo , even een korte update van ons . Wij zijn nu weer onderweg naar huis . Wij hebben jullie reisverslag een beetje bijgehouden dit, ivm slechte internet verbinding. Wij begrijpen dat jullie een prachtige reis hebben gehad en nu weer op de basis in Turkye zijn. Thuis zullen wij het reisverslag eens goed doorlezen. Wilma je kunt prachtig schrijven, dus Ook een idee voor China . Geniet van jullie vakantie en tot horens weer.
  6. Hetty:
    17 juni 2014
    eindelijk thuis in jullie eigen huis, effe bijkomen van alles natuurlijk en wennen aan de stilte.Maar wel op een toffe plek, daar kan ik over meepraten! het zal wel lekker warm zijn nu toch?
    Ik zie net dat Knabbel ook al weer heeft gereageerd! die jongen is sneller dan het licht! Hier is verder niet zoveel nieuws te vertellen, afgezien van "onze jongens met de bal". Dat gaat helemaal goedkomen!
    dikke knuffel voor allebei
  7. Marijke:
    Hoi Wilma,
    Je hebt schijnbaar een aantrekkelijke geur voor muggen. Het schijnt daaraan te liggen en niet aan je bloed hoorde ik laatst op tv. Nou sterkte ermee en geniet weer van je eigen huisje. Groetjes Marijke