Van Afyonkahisar via Burdur en Fethiye naar Kaş

11 juni 2014 - Kas, Turkije

Gisteravond als bonus toch nog een fikse bui gehad!

Vandaag zon en blauwe lucht. Op naar Kaş dus, de laatste tussenstop vóór Beycik. Ik heb vorige week de buurvrouw al ingeseind dat we onderweg zijn en zij regelt dat ons huis is gesopt als we aankomen.

Het landschap is afwisselend vlak met heel in de verte rondom bergen en dan weer bergachtig.  Op enig moment zien we zelfs energie windmolens, alsof we naar Emmeloord rijden! Bij een wegrestaurant stoppen we voor een kopje Turkse koffie, mooi niet dus want ze hebben het niet en weten ook niet hoe het te maken, het moet niet gekker worden! Maar geen nood: Şahika duikt de bus in - een doos van Pandora - en diept koffie op en in de keuken van het restaurant zet ze in een handomdraai heerlijke koffie voor ons. Dat kun je je in Nederland toch helemaal niet voorstellen!! Verder gaan we weer en een paar keer zit mijn hart in mijn keel door het creatieve autorijden van onze Turkse gastheren. Stel je voor: bij een pompstation langs de rijksweg zit meteen een afslag. Een automobilist rijdt met een slakkengangetje van het pompstation de snelweg weer op en jij kunt ternauwernood de afslag op tijd nemen plus dat we dat ook nog met twee auto's moeten doen die snelheid hebben, pfffff!!

Rond twee uur stoppen we voor de lunch en onderwijl worden onze auto's grondig gewassen. We hebben wel bekijks met onze gele nummerplaat. Na die groep campers aan de Zwarte Zee hebben we geen Nederlanders meer gezien.

Om een uur of half vijf arriveren we op de camping in Kaş. Je kunt hier eenvoudige huisjes huren met alleen twee bedden maar ditmaal kiezen Hans en ik voor een luxere uitvoering met eigen douche en toilet.

De camping ligt op een heuvel pal aan zee. 's-Avonds eten we op het terras en als het donker wordt schijnt de volle maan prachtig over zee en genieten we in stilte.

1. Anna:
    12 juni 2014
    Zo de laatste stop voor jullie naar huis gaan
    Waar jullie nu zijn is het mooi, dat vertelde jullie .
    En dan genieten van jullie eigen stekkie
  2. Dick:
    12 juni 2014
    Hoi Hans en Wilma, wat hebben jullie een mooie reis gemaakt met vele bezienswaardigheden, verlang je nu een beetje naar lekker lui zijn, niets doen en heerlijk van je eigen huis genieten ?
    Heel veel plezier daar.
  3. Marijke en Frits:
    12 juni 2014
    Ik sluit me bij de vorige schrijvers aan. Hans is dat niet iets voor jou om zo'n karretje te kopen en 'n eigen zaak te beginnen?
    Wilma we hebben tot op heden genoten van je verhalen, chapeau !
  4. Ellen Wilhelmus:
    12 juni 2014
    Na een paar dagen hele slechte wifi gehad te hebben ,ben zijn we weer bij gelezen wat een fantastische reis , met veel regen . En dat verwacht je niet in Turkije. Grt. H en E
  5. Kees en Nina:
    12 juni 2014
    Zo buurtjes, bijna thuis. Wat een reis en wat hebben jullie veel gezien.
    Heel leuk om jullie zo te kunnen volgen, Kees en ik hebben de atlas erbij genomen om te kijken waar al die plaatsjes liggen, dan krijg je toch een beetje indruk van hoe, wie, wat en waar.
    De laatste lootjes en dan fijn naar jullie eigen "schone"huis. Veel plezier.