En verder weer..

24 mei 2014 - Puch bei Hallein, Oostenrijk

Gisterenavond lekker gegeten in Gasthof Fenzl in Steinberg en vroeg ons mandje in gegaan. Na een heerlijk ontbijt vanmorgen rond 10 uur eerst langs kennissen in Bruck gereden. Die wonen daar schitterend met 3 kinderen, 5 honden, 3 paarden, een aantal schapen en een kat. Het leek Villa Kakelbont wel maar het was reuze gezellig. Tegen 12 uur zijn we vertrokken via Regensburg en Mūnchen naar Salzburg. Autobahn rijdt allemaal heerlijk maar allemachtig wat kunnen sommige Duitsers scheuren, echt NIET NORMAAL en volgens ons levensgevaarlijk! Het rare is dan weer wel dat je (gelukkig!) geen ongelukken ziet. Om 15.00 uur gingen we bij Piding de Duits-Oostenrijkse grens over en ons hotel in Puch was snel gevonden. Ipv een aardige dame of heer aan de receptie ging het inchecken volledig automatisch, weer wat geleerd.

Morgen gaan we eerst Salzburg bekijken, want van hier naar Villach is ca. 180 km en de trein vertrekt pas zondagavond rond half 10, dus alle tijd.

Nu eerst even lekker douchen en beetje relaxen; hoewel op de bedden niets was aan te merken hebben we de afgelopen nacht allebei niet lekker geslapen, dus gaan we de 'schade' inhalen.

Weer en verkeer: vanmorgen vertrokken met regen maar het klaarde op en de zon kwam erbij, het is 18-20o. Verkeer gaat prima, veel wegwerkzaamheden maar alles is heel duidelijk aangegeven.

Tot zover even vandaag.

1. Marijke en Frits:
    24 mei 2014
    Leuk om te lezen wat jullie weer meegemaakt hebben. Nu Hans en Wilma op de jodeltour. Geniet in Salzburg en weer goede reis.
  2. Bonnie:
    Geniet ze xxx
  3. Saskia:
    24 mei 2014
    Dat schiet op!!! En mooi meegenomen die first break Salzburg: stad van Mozart, de familie Trapp, bier en UNESCO Werelderfgoed. Genoeg te zien voor 2 dagen. Geniet er van. Opblaasbootje al boven op bagage gelegd? Just in case!
  4. Fiona:
    24 mei 2014
    Leuk om jullie zo te volgen!!
  5. Willem:
    24 mei 2014
    Het gaat jullie prima ! Genieten dus. Ach, de snelheid ! Zij noemen ons niet voor niets "Das gelbe Gefahr" (nummerplaat!) of Nur Langsam" (NL). Richting wintersport halen wij slechts vrachtwagens in !
  6. Hetty:
    24 mei 2014
    Weet niet of mijn reaktie is aangekomen maar die luidde:
    De kop is eraf. Laat de staart maar lang er aan blijven want het avontuur kan niet lang genoeg duren.
    groetjes van Knabbel en Babbel
    groetjes van Tiny en mij
  7. Pieter en Chris:
    25 mei 2014
    Er staat jullie nog een mooi dagje toeren in Oostenrijk te wachten en dan wacht het zilte nat op jullie. Goede reis en behouden vaart!
  8. Corrie en jan:
    Leuk zo jullie verhalen.
  9. Dick:
    25 mei 2014
    Ik ben nieuwsgierig hoe de couchette bevalt, is deze voor jullie samen of moet je delen met andere passagiers ?
    Wel leuk om jullie zo te volgen, de treinreis zal best mooi zijn, een soort " RAYL AWAY ". Misschien kunnen jullie zaken doen met de EO.
    Succes verder met jullie reis en tot het volgende verslag.
    Groeten vanuit Rotterdam
  10. Kees en Nina:
    25 mei 2014
    Hoi Wilma en Hans, leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Salzburg is prachtig, genieten maar. Op naar de trein, goede treinreis.
  11. Peter en Anita:
    26 mei 2014
    De reis loopt voorspoedig zo te lezen. Dat is heel fijn.
    Geloof graag dat Duitsers als waanzinnige rijden....maar oh oh...ik heb can hier wat op film staan Hans en Wilma...dan zijn die Duitsers softies...geloof me.
    Maar goed...pas evengoed op hoor....jullie moeten wel save arriveren!!!
    Dikke kussss en knuffel van Peter en mij xxx
  12. Mariska:
    26 mei 2014
    Leuk om zo op de hoogte te blijven. Geniet ervan, veel plezier en voorzichtig xx